ارسال پاسخ

۷ مرداد ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1717

pvc-asso.ir

چسپ پلیمری موثر در روند بیماری های دهان 

دانشمندان دانشکده دندانپزشکی بالینی دانشگاه شفیلد، چسب منحصر به فردی با استفاده از پلیمرها تولید کردند که می¬تواند به سطوح مرطوب بچسبند.* 

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی: این چسب استروئیدها را مستقیماً به محل زخم ها و یا ضایعات دهانی هدایت می کند و در عین حال یک مانع محافظ در اطراف ناحیه آسیب دیده ایجاد کرده و بدین صورت موجب تسریع در روند بهبود آنها می گردد. 

 

این مرهم جدید موجب پیشرفت در درمان بیماری های مخاطی مانند لیکن پلان دهان (OLP) و استوماتیت آفتی مجدد (RAS) است، این بیماری ها باعث ضایعات دردناک شده و 2-1درصد از جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهند.

 

تا به حال زخم ها و ضایعات داخل دهان با استفاده از کِرِم ها یا دهانشویه ها درمان می گردید که به جای هدف قرار گرفتن منطقه خاص، کل دهان درگیر این درمان می شد، که چندان هم موثر نبودند. با این وجود، چسب زیست تخریب پذیر Revelin، دارای زمان چسبندگی طولانی و انعطاف پذیری بالا، مطابق با سطح داخل دهان است. 

 

دکتر کریگ مرداک، استاد ارشد و پژوهشگر دانشکده دندانپزشکی بالینی دانشگاه علوم پزشکی، می گوید: «شرایط مزمن التهابی مانند OLP و RAS که موجبِ سایش و دردناک شدن زخم های دهانی می شود، تاثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد دارند».

 

«درمان های فعلی شامل استفاده از استروئیدها به صورت دهان شویه ها، کرم ها یا پمادها می باشند که اغلب به علت تماس نامناسب دارو با زخم ها، ناکارآمد هستند.

 

«چسب مانند یک گچ در داخل دهان شما عمل می کند، بدین معنی که به طور مستقیم منطقه خاص زخم را مورد هدف قرار می دهد و همچنین یک مانع حفاظتی بسیار موثر، ایجاد می کند.

 

«بیمارانی که تحت درمان آزمایشی با این چسب قرار گرفته اند، در زمان استفاده از آن بسیار راحت و خرسند بودند، طول چسبندگی بالای این چسب باعث تاثیر بالا و کارآمد بودن آن می گردد».

 

Jens Hansen، مدیر اجراییDermtreat A/S، اضافه می کند: «بدون شک، همکاری با دانشگاه شفیلد، موجب تسریع در فرآیند تبدیل فکر به عمل شده است. بسیار مطمئن هستیم که شرکت ما به زودی مراحل قانونی فناوری تولید این دارو را برای پاسخ دادن به نیازهای بالینی بیماران مبتلا به بیماری های مخاطی دریافت می نماید». 

 

«ما بی صبرانه منتظر ادامه این همکاری که به طور فزاینده ای سبب افزایش روش های درمانی بالینی جدید برای چسب های دهانی می باشد، هستیم». 

 

اخیراً مبلغ 7/17 میلیون دلار توسط شرکت سرمایه گذاری Sofinnova به شرکت درمانی Dermtreat A/S ارائه شده است. این بودجه سرمایه گذاری شده، در مرحله دوم طرح های آزمایشی درمان بالینی که در چندین سایت در ایالات متحده و بریتانیا انجام می شود، هزینه شده است. از جمله این مراکز می توان به بیمارستان دندانپزشکی چارلز کلیفورد در شفیلد اشاره کرد. علاوه بر این، Dermtreat تحقیقات بیشتری را در دانشکده دندانپزشکی برای توسعه نسل بعدی چسب ها که شامل، سایر داروهای مفید است، انجام می-دهد. 

 

دستاوردهای این تحقیق در مجله Biomaterials منتشر شده است.

 

یافته های بیشتر: مشکلات خشکی دهان ممکن است با بیماری های پلکی همراه باشد. 

 

* تهیه و ترجمه: سمیه صلاحی از شرکت پارس پولیکا
 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد